S
EĞİTİM-ÖĞRETİM KOMİSYONU USUL VE ESASLARI
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
KEŞAN HAKKI YÖRÜK SAĞLIK YÜKSEKOKULU
EĞİTİM-ÖĞRETİM KOMİSYONU USUL VE ESASLARI
Amaç
MADDE 1- (1) Bu usul ve esaslarının amacı, Trakya Üniversitesi Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Komisyonunun görev, yetki ve çalışma esaslarını düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 1- (1) Bu usul ve esaslar, “Trakya Üniversitesi Eğitim-Öğretim Komisyonu Yönergesi” maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
1. KOMİSYONUN AMAÇLARI
Bu komisyonun amacı; Bölümlerin müfredat programlarını düzenlemek ve eğitim programlarının Bologna sürecine uyumunu, müfredat programının Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP) ile uyumluluğunu ve eğitim programlarının sürekli değerlendirilmesini sağlamaktır.
2. KOMİSYONUN GÖREV ve SORUMLULUKLARI / FAALİYETLERİ
- Bölümlerin program çıktıları dikkate alınarak müfredatlarını hazırlamak.
- Lisans programı bilgilendirme kitapçığı oluşturmak ve güncellenmesini sağlamak.
- Bologna süreci ile eğitim programlarının uyumunu sağlamak ve sürdürmek.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programı ile Bölüm müfredat programlarının uyumluluğunu sağlamak ve sürdürmek.
- Ders planları ve içeriklerinin program çıktılarına uygun olarak hazırlanmasını sağlamak.
- Ders içerik planlarının kontrolünü sağlamak ve geliştirmek.
- Program çıktılarına ilişkin ölçümleri gerçekleştirmek ve değerlendirmek.
- Mesleki alan derslerinin teorik, laboratuvar ve uygulama esaslarını belirlemek; dersin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde gerekli düzenlemeleri sağlamak.
- Uygulamalı derslerde gerekli beceri kontrol listeleri, rehberler, ölçekler ve formları düzenlemek ve 4 yıllık beceri gelişimini izlemek.
- Öğrenci başarısını değerlendirme seçeneklerini (ara sınav, final, ödev, klinik sınav vb.) belirlemek ve nitelikleri konusunda gerekli çalışmaları yapmak.
- Sınav değerlendirme esaslarına yönelik gerekli düzenlemeleri sağlamak ve öğrenci başarı düzeylerini değerlendirmek, başarısız öğrenciler için gerekli önlemleri almak.
- Uygulanan eğitim programı konusunda öğretim üyeleri, öğretim elemanları ve öğrencilerden, geri bildirimler almak ve bu doğrultuda düzenlemeler yapmak ve sonuçları değerlendirmek.
- Eğitim-öğretim sürecinin performansına ilişkin inceleme ve değerlendirme yapmak ve Kalite Komisyonuna sunmak.
- Öğretme ve öğrenme desteğinin verilebilmesi için öğretim elemanlarının aktif öğrenme yöntemlerini kullanmalarını desteklemek
- Öğretme ve öğrenme desteğinin verilebilmesi için ders araç gereçlerindeki çeşitliliğin arttırılmasını sağlamak.
- Farabi/Mevlana ve Erasmus programları hakkında öğrencilere bilgi vermek ve katılımlarını sağlamak.
- Müfredat ve eğitimde yapılan veya yapılması planlanan değişiklik ve güncellemeleri Yüksekokul Kurulu’na rapor etmek.
- Eğitim-öğretim ile ilgili konuları (ders programları, ders görevlendirmeleri, uygulamalı dersler rotasyon planları vb.) incelemek, görüş bildirmek ve Yüksekokul Kurulu’na sunmak.
- Yüksekokulun eğitim ve öğretimi ile ilgili yönetmelik, yönerge, usul ve esasları vb. yasal düzenlemeleri konusunda görüş bildirmek.
- Mevzuattaki değişikliklere uygun olarak yeni ilke ve durumlar çerçevesinde her türlü eğitim ve öğretim konularını irdelemek, değerlendirmek ve alınan tavsiye kararları sunmak.
- Yüksekokulda eğitim-öğretimin geliştirilmesi için önerilerde bulunmak.
- Eğitim kalitesinin arttırılmasına yönelik olarak çalışmalar yapmak.
- Öğrenci kalite komisyonundan gelen geri bildirimlere göre eğitim-öğretim sürecini değerlendirmek.
- Eğitim-öğretim sürecinde ölçme ve değerlendirme uygulamalarını izlemek.
- Öğrenci ve akademisyen iş yüklerine ilişkin ölçümlerini gerçekleştirmek ve değerlendirmek.
- Ders ve klinik uygulama alanlarının sorumlularına ait ölçümleri gerçekleştirmek ve değerlendirmek.
- Öğretim elemanlarının sosyal sorumluluk etkinlikleri planlamasını sağlamak ve gerçekleştirilen sosyal faaliyetlere ilişkin olarak sunulan raporları değerlendirmek.
- Öğretmen yetiştiren alanlar dışındaki pedagojik formasyon eğitimi faaliyetlerinin planlanması, koordinasyonu, eşgüdümü ve kontrolünü gerçekleştirmek.
- Öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlayarak bireysel düzeyde kariyer planlamasıyla ilgili çalışmalar yapmasını sağlamak, mezuniyet sonrasında kendi özelliklerine uygun işlere yerleşmeleri ve iş bulma sürecinde karşılaşılabilecek olası problemlerin çözümü için yönlendirmelerde bulunmak.
- Yüksekokulda girişimcilik ve yenilikçilik faaliyetlerini teşvik etmek amacıyla çalışma toplantıları düzenlemek.
- Yüksekokul ve mezunlar arasındaki ilişkileri daha etkin kılmak amacıyla gerekli çalışmalar yapmak.
- Ortalamanın altında kalan öğrenci ile ilgili olarak danışmanların birebir görüşmeler yapmasını sağlamak, öğrencinin potansiyelini ortaya çıkarmasına yardımcı olacak çalışmalar yapmaktır.
- 3. KOMİSYONUN ÇALIŞMA ŞEKLİ
Komisyonun çalışma şekli iş takviminde gösterilmektedir.
EĞİTİM-ÖĞRETİM KOMİSYONU İŞ TAKVİMİ Zaman aralığı
Her dönemin (güz ve bahar dönemleri) başlangıcında ve eğitim-öğretim dönemi içerisinde her ayın son haftasında belirlenen bir günde Eğitim-Öğretim Komisyonu toplanır. |
Dönem başında ve sonunda, ihtiyaç halinde |
Eğitim-Öğretim Komisyonu toplantılarında eğitim ve müfredat ile ilgili dönem planlaması yapılır. |
Her dönem başında |
Sosyal sorumluluk faaliyetleri/bilimsel ve sosyal etkinliklerin planlanır, bilimsel ve sosyal faaliyetlere ilişkin raporların öğretim elemanları tarafından Eğitim-Öğretim Komisyonuna gönderilir ve raporlar Eğitim-Öğretim Komisyonu tarafından değerlendirilir. |
Dönem başı ve sonunda |
Ders içerikleri planlanır. |
Her dönem başında |
Beceri listeleri/uygulama değerlendirme formları/klinik uygulama rotasyon planları oluşturulur/güncellenir. |
Her dönem başında |
Yeni atanan/devam eden akademik danışmanlar ile akademik danışmanlık toplantıları gerçekleştirilir. |
Her dönem başında |
Akademik danışmanlık raporları öğretim elemanları tarafından Eğitim-Öğretim Komisyonuna gönderilir ve raporlar Eğitim-Öğretim Komisyonu tarafından değerlendirilir. |
Her dönem sonunda |
Her eğitim-öğretim dönemi sonunda Kalite Komisyonu üyeleri ile dönem değerlendirmesi yapılır. |
Dönemlik |
Programların çıktıları ve başarım göstergeleri iç ve dış paydaşların görüşleri alınarak güncellenir. |
4 yılda bir |
- 4. KOMİSYON BAŞKANI VE ÜYELERİ
Doç. Dr. Manar ASLAN (Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu Müdürü) (Başkan)
Komisyon Üyeleri:
Dr. Öğr. Üyesi Özen Esra KARAMAN (Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu Müdür Yardımcısı)
Dr. Öğr. Üyesi Duygu KURT (Hemşirelik Bölüm Başkanı)
Dr. Öğr. Üyesi Aylin YILMAZ ÇETİNKAYA (Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölüm Başkanı)
Dr. Öğr. Üyesi Arzu ASLAN BASLI (Hemşirelik Bölümü Öğretim Üyesi)
Dr. Öğr. Üyesi Gülay YILDIRIM (Hemşirelik Bölümü Öğretim Üyesi)
Öğr. Gör. Dr. Özdemir AKBAL (Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü Öğretim Elemanı)
Doğukan ARSUNAR (Hemşirelik Bölümü Öğrencisi)
Gülhan KIRMIZI (Hemşirelik Bölümü Öğrencisi)
Eylül SÜRGİT (Hemşirelik Bölümü Öğrencisi)
Sinem BALABAN (Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü Öğrencisi)
Ümmügül YILDIRIM (Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü Öğrencisi)
Rozerin KINAŞ (Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü Bölümü Öğrencisi)